Cześć

Shimano STELLA 2500FE produkowana od 2010 roku.

DSC01103

Jest to ostatnia generacja Stelli w jakiej zastosowano klasyczny układ mechanizmu. Czyli wałek posuwu szpuli został jeszcze w dolnej części obudowy kołowrotka. Dodano za to gęstsze zębatki odpowiadające za posuw wałkiem i pinionem. Dzięki temu precyzja i kultura pracy jest jeszcze większa niż w poprzednich wersjach.

DSC01101 DSC01109 DSC01110

Kołowrotek bardzo lekki jak na swoją wielkość. Poza tym przekładnia o zwiększonej powierzchni koła zębatego co przyczynia się do jeszcze większej mocy kołowrotka. Szpula z wyprofilowanym rantem zwiększa jeszcze bardziej odległości rzutowe. Moc hamulca w tym kołowrotku sięga 9 kilogramów. A teraz ciekawostka: szpula w tym kołowrotku jest nawiercona spora ilością dziurek o różnej średnicy i złośliwi twierdzą że przypomina bęben od pralki 🙂

DSC01111 DSC01115 DSC01118

Od siebie dodam, że jest to jedna z najładniejszych Stelek. Design górnych lotów. Obecnie jest bardziej poszukiwana od swojej młodszej siostry czyli generacji FI. Nie wiem czym jest to spowodowane ale Stella FE jest bardzo poszukiwanym modelem. Jak na tak młody kołowrotek jest to ciekawostka.

DSC01113 DSC01119 DSC01120

Ja swoją Stellę 2500FE używam jako tzw. uniwersał łódkowy czyli ogrania mi śrdnio-ciężki  spinning, czasami oknówkę czy też wypad na rzeczkę w pogoni za pstrągiem.
Parametry techniczne:
Model: STL2500FE
Masa: 225g
Przełożenie: 5,2:1
Pojemność szpuli (mm/m): 0,18-290 / 0,20-210 / 0,25-160 / 0,30-105
Ilość łożysk: 14 S-ARB + 1

Pozdrawiam

Sebastian „TORPEDA” Gil

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj